sentimental

Var på skolan idag och skulle fixa klart ett arbete för Borås Museum. Men allt krånglade, det var inte jag som gjort den från början, och det var inte riktigt så bra som jag trott, så det sket sig. Tyvärr, men som tur var så behövde dom inte foldern förens i höst, så jag behöver inte ha dåligt samvete för att det inte gick.

Det kändes självklart lite kiligt att vara i skolan, för jag tog ju ändå studenten i fredags, men på ett sätt var det skönt. Jag var ju inte därför skolarbete och så var det som ett sista hej då. Jag kommer sakna allt det roliga, våra sex-samtal på bänkarna utanför biblioteket, sola på innergården, hänga med K ut och röka när det var fins väder, bråka med lärarna, fjanta oss i korridorerna, och över allt annars också, Christel och Lasse, sovmorgon, äcklig skolmat osv.
Och jag fick väldigt bra betyg, blev faktiskt chockad. Jag visste att dom inte var dåliga, men dom var långt över förväntan, 6-7 MVG, 4 G, resten VG. Inte så dåligt :) *skryt*

Gick in till konferensrummet för att lämna in min skåpsnyckel til Christel, och där inne hade dom fika. Så jag sa hej då till alla, och lovade att aldrig mer komma tillbaka, inte på ett tag iaf. Och när jag gick så ropade alla "hej då Malin" och då äntligen så insåg jag (vilket jag har haft svårt för, för allt har kännts så overkligt) att nu är det fan i mig över, I MADE IT! :) Magnus tog min hand innan vi gick in dit och sa; Malin, det har varit ett nöje att haft dig här.
Blev lite sentimental på vägen ut, och lite på vägen hem. Men nu är det verkligen över.

Avgångsklass MPGR3
Viskastrandsgymnasiet 2007
Ni andra, släng er i vägen, vi var överlägset bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback