ojojoj

... nu har jag många dagar att ta igen känns det som. för missade att skriva en del de tidigare dagarna, så vi börjar på onsdag;

Gick tidigare från skolan, för att skjutsa Rebecca hem och in till stan igen, för hon skulle på en impuls resa ner til sin man i Malmö. Och vi hann med 5minuters marginal.
Sen åkte jag hem till MIN man och åt mat, falukorv och makaroner, som vanligt :)
Sen somnade vi ute på hans altan, vaknade vid 3. för att sedan åka till jobbet vid halv 4. Upptäcker på vägen att jag glömt min tidning, och då jag inte kommit så långt så vänder jag och åker tillbaka. För att upptäcka att den låg i baksätet på bilen.. typsikt mig. Och helt plötslogt låg jag 5 minuter efter tidsplaneringen. Jag ville komma tidigt till jobbet så jag kunde välja en bra maskin, för där gäller djungellagen, först till kvarn!
MEEEEEEEEEEN... jag hann inte. Så fick MONGO-maskinen, som inte fungerade på hela kvällen. Som tur är så har jag så snälla arbetskompisar så vi jobbade i skift, byte vid varje rast. Och det var bara vi 3 skolugdomar som var där, alla andra var lediga. Så vi passade åp att ta extra långa raster och leka lite med inplastningsmaskinen, bild finns på bilddagboken; rocking.
När kvällen äntligen tog slut, och det var min sista arbetsdag också, så åkte jag hem till H och myste.

Torsdag; Åkte rätt tidigt från H och gick sen hemma och små pillade med lite allt möjligt. Till slut fick jag ångest och ringde Nina, vi var båda överens om att jag skulle åka dit, så det gjorde jag. Den dagen blev lång, för trots rätt sällskap så finns det inte alltid saker att göra. Så vi gled. Åkte lite inne i stan och hamnade bakom ett invalido vid ett rödljus. För det blev grönt, men han stod still. Och jag tutade men han stod still. Jag bliknade men inte ens då åkte han. han satt där och kliade sig i örat, men tillslut så tog han sitt förnuft tillfånga och körde iväg, TACK!

Fredag (igår): Nu är vi framme där jag skulle ha varit.
Var ute igår en sväng, var på förfest hos en tjej som hette Emma. Sen åkte vi till en sunkig fest på kristineberg, och jag mides plötsligt hur det vara att vara 16år och hänga i nerrökta lägenheter med knarkare. DOck var ju inte alla det som var i lägenheten, men vissa. Kände att det inte riktigt var min nivå. Sen in till stan, och Rådhuset. Där var det inte så mycket folk, och jag kände att det inte var min kväll, så jag drog hem till Toni. och precis när jag kom dit så ska de till Vimmel, så jag hängde på. Kom först inte in för det var så mycket folk så han ville inte släppa in migm, då jag är 18. men så bröjar jag sakta gå därifrån. då visslar han på mig, vinkar tillbaka mig och trycker in min på Vimmel. Lätt som en plätt. blev rätt chockad först när jag inte kom in, har alltid gjort det innan.
Där inne minglade vi en stund, satt och skojade vid ett bord. Jag visade min hamburgar, som jag köpt 3timmar tidigare, som färdkost.
Sen drog vi oss till busstorget, köpte korv av korvgubben och sen kom min man och hämtade mig. Vi somnade hemma hos honom. Jag vaknade och åkte hem. Och nu sitter jag här typ...
Hann åka in till vårmarknade en snabbis för att köpa ljus till mamma och så gjorde jag ett impuls köp; en plånbok som jag ska pimpa lite sen. För nu är den bara svart. Kände på mig att jag skulle träffa H inne i stan, och tro fan att jag gjorde det. hel skumt.

Nu ska jag sola. BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback