TILL ANONYM

Hej på dig.
Uppenbarligen så står du inte för dina åsikter när du inte skriver ditt namn.
Och jag anade att någon skulle ta åt sig för det är svårt att beskriva vad man känner i bara ord, och jag tycker väl själv att det låter lite hårt ibland.

MEN som jag sagt ett antal gånger i bloggen så har jag ingenting emot invandrare, som inte skadar mig.
Jag jobbar med ett flertal som är helt underbara som hjälper mig med allt och jag känner en hel del utanför jobbet också som är som vem som helst! Och varför skulle dom inte vara det.
Men när jag blir lidande av något, så är det klart jag jag blir upprörd, och i dom fallen har det varit kommunikations svårigheter. Och det är väl inte så lätt att veta allt när man kommer hit. Men när jag har suttit med en läkare som jag inte kan prata med för att vi inte förstår varandra så känns det rätt hopplöst.

Jag har varit väldigt fientlig i mitt liv men har insett att jag har haft fel och dragit alla över en och samma kant.
Utan invandringen så hade det inte fungerat, och det gäller från alla länder.
Men när det kommer folk som förstör för mig så blir jag arg. Punkt slut
Och (igen) så gäller det även andra personer som kan komma ivägen för mig såsom alkisa, pedofiler, folk som slår ner alla dom ser etc.


Och klagar jag på invandrare ofta?

Och för att förklara min text;
1: Jag sa att jag inte förstod vad hon sa. Det är ju verkligen inget jag kan hjälpa.
2. Hon provade smink, det är äckligt. Men det är klart att det är kanske svårt att veta om man inte, som tex. jag blivit uppfostrade med att inte göra så.


Har du något mer du undrar?

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag håller med dig Malin, trots att jag är väldigt mycket på människor som kan flänga ur sig dumma kommentarer om sånt (som du vet :P). Men kan man inte förstå sin läkare, så är det ju inte dig det är fel på. Och om en utvecklingsstörd person hade provat smink i affären så hade du sagt att det var en utvstörd person, inte bara en person. Det är ju så man gör. Samma sak om det hade varit en doktor med ett ben. Då berättar man ju det. Onödigt för den anonyme att göra sån stor grej av det. Så bra att du gillade presenterna ;) Hehe, vilken lång kommentar det blev. Puss på dig

2007-10-05 @ 13:25:59
Postat av: Anonym

Självklart kan jag stå för vem jag är mitt namn Hanna maria anne josefsson jag föredrar att vara anonym eftersom jag sedan innan har blivit "förföljd" men men nu vet alla vem jag är så nöjd? Hejhej världen?! Antar att det inte är så många som läser din blogg ändå så inget att oroa sig över.
Anledningen till att jag ens kommenterade dit inlägg var för att det är så fruktansvärt irriterande när du ska påpeka att det just var en invandrare om det hade varit en svensk som hade provat sminket i affären så hade du väl inte ens kommenterat det? och bara för att man är invandrare så betyder inte det att man inte vet att man inte får prova smink i affären som du påpekade nu i ditt senaste inlägg? DOm är lika mycket människa som du och jag är du ska inte behöva skriva invandrare tänk om du själv hade varit en utlänning och befunnit dig i deras situation? Att jämt bli nerklankad för att man kommer från ett annat land att man aldrig kan få sitt drömjobb bara för att det var en svensk som sökte samma jobb fast du hade bättre utbildning än vad svensken hade så fick han jobbet? Att man oftast aldrig blir rättvist bemött.
Det är nog inte så roligt så dom ska inte behöva ta mer skit än vad dom redan gör.
Tänk på vad du skriver för din egen
skull också!!

2007-10-05 @ 14:10:04
Postat av: Anonym

Och just det ja det är även väldigt egoistiskt av dig att skriva "som inte skadar mig".

2007-10-05 @ 14:11:37

Kommentera inlägget här:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback