Till en väldigt ilsken Anonym

Jo, jag vet vad du heter. Jag spårade dit ip-nummer, det var inte alls svårt.
Och hej hej på dig!
Och nej, det är säkert inte många som läser bloggen men jag skriver inte åt någon. Utan för mig själv. Men du läser ju tydligen...

Hur orkar du kommentera? Låt mig stå för vad jag tycker, sen får du tycka vad du vill,
Det var ett jävla tjata om "tänk om det var du". Ja, men nu är det inte så.
Och jag vet att det inte är lätt att komma till ett nytt land, nya förhållanden och annan kultur.

Och är jag egoisktisk, som inte vill att någon ska skada mig?
Jag lever ju mitt liv, där jag gör saker, där jag tänker och har åsikter, det är mitt liv. Det är inte ego.
Sen tänker jag mycket på mina vänner och ville inte att dom ska skada sig heller, men ska jag nämna det varenda gång jag skriver om mig själv tycker du? Eller föresten, det skiter jag i.


Och bla bla bla, jag  vet att dom är lika mycket männsika som jag. Att det är fult att dom intee behandlas som vi som är födda i Sverige, men vad har det med saken att göra?
Jag vill att det ska bli mer rättvisa, men det har ingenting med ett blogg-inlägg att göra.

Jag blev illa behandlad av min läkare. Har jag inte rätt att klaga på det?
Och hade det varit en handikappad eller en läkare utan 1 ben så hade jag ju skrivit det istället. Och denna gången var det en invandrare...
Hade det varit en svensk som provade svenska så hade jag skrivit att det var "en person" som gjorde det, men nu var presonen speciell på det sättet att vi inte kommer från samma land ursprungligen. Samma sak som om personen hade haft rosa hår, för det har inte jag. Om personen varit blind, för det är inte jag. Om personen hade varit... ja, you name it.


Du skrev "och bara för att man är invandrare så betyder inte det att man inte vet att man inte får prova smink i affären som du påpekade nu i ditt senaste inlägg?"
Det skrev jag inte alls. man får prova test-sminket. Men personen i fråga öppnade förslutna flaskor och använade. Det får man INTE!



Något mer att säga? Tycker att detta var intressant!

/Malin



(Frågan är ju egentligen hur jag orkar svara, men jag tycker att detta är intrssant)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Uppenbarligen så tycker du att det är intresantare än vad jag tycker visst jag är mycket för diskutioner men helst face to face..och har du spårat mitt ip-nummer så har du kommit till fel person vill jag lova dig, sitter inte vid min egna dator och tror dessutom att mitt är skyddat men skitsamma det hör inte till saken?! Jag ville skriva min åsikt på ditt inlägg och det är väl det kommentarerna är till för, för att kommentera inläggen? Uppenbarligen så har du och jag inte samma åsikter och tur är väl det, vad skulle världen vara om alla tyckte samma? men jag tycker fortfarande att man ska acceptera människan som han/hon är utan att nämna ett visst folkslag, handikappade, blinda, utvecklingsstörda m.m. i "dåliga" sammanhand. Det tycker jag är att klanka ner på någon. och du behöver inte skriva ett nytt inlägg varje gång du ska svara på mina kommentarer du kan själv skriva en kommentar som svar.
Gracias
CIAO!

2007-10-05 @ 17:05:53
Postat av: Malin

Ja, det finns en kommentars-möjlighet för de som vill. Men du kan inte klaga på mig för min åsikt i en fråga. Att kalla mig patetisk är helt fel, för isåfall är du det med som inte kan acceptera saken.
Och jag, jag tycker att det är intressant att disskutera men vart spelar mig ingen roll.
Sen, som du verkar ha lite problem med, så klankar jag inte ner på någon, utan nämner saker som skiljer sig från mig, men även solen har sina fläckar och jag är inte perfekt. Så jag kunde lika gärna ha nämnt någon av mina svagheter. Men det verkar mer som om DU ser det som svagheter hos folk då jag inte ens nämnt det som något dåligt.
Sen att jag skrev nya inlägg var för att andra, som kanske tycker och tänker om ämnet med skulle kunna läsa utan att behöva gå in i kommentarer, och jag tycker att det är smidigare... och ja, jag ville att folk ska reagera.
Sen tillsist, innan jag inte vill lägga mer tid på detta, så kanske det stämmer att det inte är din ip-adress och att din är spärrad, men jag hittade en del men som sagt, mycket möjligt att det är fel. Och jag kollade mest för skojs skull vem som skrev, och blev chockad över hur mycket information det finns på internet... men som kanske inte stämmer måste jag tillägga.
Tack för din åsikt!
Punkt slut


Kommentera inlägget här:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback