Detta underbara land... öhm

Ja, så var det ännu en gång så att någon tabbat sig rejält. Och det är inte jag, och ingen jag känner heller för den delen. Det är SÄS - Södra Älvsborgs Sjukhus, som ligger här i Borås. Dom är inte kända för bra service eller trevlig personal, men man tycker ju att dom borde kunna det dom ska kunna, hjälpa folk. MEN NEJ! Inte ens det klarar dom av. Som jag sagt så var jag och mina föräldrar med om en lite krock för lite mer än en vecka sen. Det avr inget allvarligt, men vi åkte ändå till sjukhuset, utom min mamma. Ingen av oss hade ont, men då jag och min pappa varit med om en liknade olycka för ett par år sen så ville vi kolla så att det inte blivit värre med ryggar och nackar och allt som nu kan bli skadat. Mamma valde att inte åka dit, utan åkte hem till min syster. Och hon missade ju ingenting. Doktorn som tog hand om oss tryckte lite på oss och sen var det inte så mycker mer.

Men så fick mamma väldigt ont i nacken några dagar senare och uppsökte läkare. Och dom kollade allt man kan kolla och skulle hör aav sig om det var något, vilket dom inte gjorde. Mamma var lite orolig så hon gick till en sjukgymnast som i sin tur skickade iväg henne till en annan doktor o.s.v Men så tog mamma saken i egna händer och fick tid hos en kiropraktor. Och då, banne mig, upptäcker dom att hon faktiskt har en Wiplash-skada.
Nä men, är det inte det underbart, sjukvården? Nu var ju ju kiropraktorn bra, men alla dom som hon mötte innan då? Idioter... Vad är det för skit land vi bor i?
Jag betalar inte skatt för ingenting. Men det är väl så att det är samhällets skamfläckar, dom som ställer till det, som tar pengarna, så att inte min mamma kan få hjälp. Inte ens jag fick ju hjälp... So fuck you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback