end of weekend

Idag är det söndag. En regning, går och seg söndag. Underbart
Det är det bästa med hösten, att man kan sitta inne och mysa och inte göra någonting.

Helgen var toppen.
Fredagen började med jobb. Lunchade på Orion med Sabina, Sussie, Toni och Harri.
Käkade Kalkon & OSt sallad, inte den godaste, för det är ju kycklingsalladen, men den var defintivt ärbar.
Efter jobbet tog jag en runda på stan, köpte Tranbärspiller mot min kroniska urinvägsinfektion. Hoppas det fungerar annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Sen åkte jag med mamma och pappa hem i bilen. Men vi skulle först upp till Volvo och hämta en lånebil som pappa ska ha i veckan då han är i Falun. Och på vägen dit så stannar vi vid en utfart. Så hör vi en smäll, så vänder vi oss om och då smäller det i våran bil också. Jaha, vad roligt
Det var en tjej som inte fick stopp så sin bil och gled in i den bakom oss, som i sin tur åkte in i våran. Det lustiga var att vi sa precis minuten innan att "här ser det halt ut". Ja, uppenbarligen hade vi rätt.
Och en ännu lustigare grej   (?) är att för exakt 5år sen om någon vecka, så var jag och pappa med om exakt samma grej! Men den här gången klarade sig bilen bättre.
Så det blev en massa liv med poliser och ambulanser. Trots att vi sa att det inte behövdes en ambulans, typ 5gånger till larmcentralen så dyker det upp en ändå. Polisen var också lite tröga, det tog dom 15 minuter att fatta vart vi var, sen 30 minuter för dom att komma dit. Suck
Sen upp till akuten för att kolla nackarna, som jag just då hade rätt ont i tidvis. Det dumma är att vi kom in akut, men var ändå tvugna att betala 200:- i undersökningsavgift, men jag gick in gratis då jag är under 20. Men sjuksköterskan, en gamal hagga, som satt i receptionen sa att det var för jävligt att jag inte behövde betala. Men hon var nog lite arg på mig och pappa för att vi blev förbannade när det kostade pengar.
Sen efter en lång väntan så kollade dom nackarna men det var inget allvarligt, så vi fick åka hem.

Sen party på kvällen, en rätt lugn party kväll. Förfestade hemma hos Hansen, sen en sväng in på Tonic och drack lite drinkar, sen vidare till 1 r.o.k för att käka chilinötter, sen hem till Hansen.
Lördagen var också slö. Låg mest hemma hos H och slöade, var ute lite för att solen sken. På kvällen hände inte mycket mer, träffade Johan o C/O, käkade på MAX. Men inte jag, för jag är nyttig.
Och nu sitter jag här hemma, för H kör cross så han skickade hem mig tidigt...

Sen blir det nog Knalleland med mamma och så ska vi kolla på gården vi ska lägga bud på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback