natten är ung

Sitter egentligen och kollar på Top Model 8 just nu, (hur fan kunde Felicia åka ut? Hon var ju överlägset snyggast?)men behövde ett break.
Ikväll har jag och mina föräldrar vart och kollat på ett nytt hem till oss.
De vill flytta till en gård så vi har kollat på 2st. Jag är inte så jätte förtjust men ska flytta hemifrån om en inte allt för avlägesn framitd så why not? Jag har ju körkort med så det saknas bara en liten bil.

Dagen har gått fort, som vanligt. Trots att jag knappt gjort någonting...

Och i lördags, som jag inte sagt, hände en rätt skrämmande grej.
Min syster ringde hem, och av någon anledning så hade hästen slitit sig och stuckit.
Den hade sprungit längs med vägen en bra bit, igenom en rondell och en bra bit bort.
Så vi sprang, jag och mamma och pappa tog bilen. Och det kändes så hopplöst, vart var hästen... och vart var Elin?
Jag trodde att vi aldrig skulle hitta hästen, men det var många som hade sett den, så vi åkte och letade. Hösten hade till och med orsakat en krock i rondellen. Tillslut, efter lite panik så hittade vi hästen. Det var en tjej som fångat in den... Och Elin hittade vi tillslut med. Happy ending after all.
Men tänk vad som skulle kunna hämt. Jag såg hästen framför mig, liggandes på vägen och Elin bortsprungen.
USCH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback